Φύτρα

Το μονοπάτι που οδηγεί σε κάθε περίπτωση στη νεότητα!!!

Τι είναι τα φύτρα.
Το φύτρο δημιουργείται όταν ο σπόρος ξεκινάει να μεγαλώνει ώστε να δημιουργήσει ένα καινούργιο φυτό.
Τα φύτρα ποικίλουν σε υφή και γεύση. Μερικά είναι πιπεράτα όπως τα σπόρια του κρεμμυδιού και του ραδικιού.
Άλλα είναι σκληρά όπως τα όσπρια και άλλα τρυφερά όπως το άλφα – άλφα.
Άλλα είναι κατάλληλα για τη σαλάτα μας η για σούπα για σάντουιτς η για ροφήματα.
Είναι το μόνο λαχανικό που μπορεί να καλλιεργηθεί παντού ακόμα και κατά την διάρκεια ενός ταξιδιού.
Τα φύτρα τα βρίσκουμε πολύ βαθειά μέσα στην ιστορία. Έχει γραφτεί ότι 5.000 χρόνια πριν στην αρχαία Κίνα οι γιατροί και οι φυσιοθεραπευτές έδιναν φύτρα στους ασθενείς με σκοπό να τους θεραπεύσουν. Επίσης τα βρίσκουμε στη βίβλο στο βιβλίο του Δανιήλ. Το 1700 οι ναυτικοί πολύ συχνά αντιμετώπιζαν το σκορβούτο (έλλειψη βιταμίνης C) και το 1772-1775 ο κάπταιν James Cook έδωσε στους ναυτικούς του να φάνε λεμόνια και ποικιλία φύτρων τους έβαλε δε να καλλιεργούν φύτρα μέσα στο καράβι και με αυτό τον τρόπο γλύτωσαν από τα προβλήματα υγείας που τους ταλαιπωρούσαν.
Παρά όλα αυτά δεν είναι περισσότερο από 30 χρόνια που οι δυτικοί ενδιαφερθήκαμε για τα φύτρα και τις οφέλειες τους. Κατά τη διάρκεια του δευτέρου Παγκοσμίου πολέμου ενδιαφέρθηκαν διάφοροι διατροφολόγοι ώστε να βρουν ένα λαχανικό που να καλλιεργείται κάθε εποχή του χρόνου με εύκολο τρόπο, χωρίς χώμα, χωρίς ήλιο να συναγωνίζεται τις ντομάτες σε βιταμίνη C να μην δημιουργεί απορρίμματα κατά τη διάρκεια της παρασκευής και να είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά. Και κατέληξαν στα φύτρα τα οποία είναι τα πιο ολοκληρωμένα τρόφιμα σε θρεπτική αξία. Τα φύτρα είναι ζωντανή τροφή αφού ακόμα και όταν τα βάλουμε στο ψυγείο συνεχίζουν να αναπτύσονται (με αργό ρυθμό) και η θρεπτική τους αξία συνεχίζει να αυξάνεται.
Είναι δε πολύ οικονομικά από τη στιγμή που 1 ποτήρι σπόρους μας δίνει 3 κιλά λαχανικά επίσης πρέπει να προσθέσουμε ότι είναι απολύτως βιολογικά μια και τα καλλιεργούμε μόνοι μας.
Για να πάρουμε μια εικόνα της θρεπτικής τους αξίας σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει σε διάφορα Πανεπιστήμια της Αμερικής τα φύτρα άλφα-άλφα έχουν περισσότερη χλωροφύλλη από το σπανάκι, το λάχανο και το μαιντανό. Το άλφα- άλφα, ο ηλιόσπορος και το τρυφίλλι περιέχουν 4% πρωτείνη ενώ το σπανάκι έχει μόνο 3% όταν το κρέας περιέχει 19% πρωτείνη το φύτρο σόγιας (ροβίτσα) περιέχει 28% και οι φακές και τα μπιζέλια έχουν 26% πρωτείνη.
Τα φύτρα των δημητριακών και των ξηρών καρπών είναι πλούσια σε λιπαρά. Π.χ. το σιτάρι και ο ηλιόσπορος. Ο ηλιόσπορος είναι η τέλεια πηγή για ωμέγα 6.
Το φύτρο ραδικιού έχει 29 φορές περισσότερο βιταμίνη C από το γάλα και 4 φορές περισσότερη βιταμίνη Α.
Αυτό το πιπεράτο λαχανικό έχει 10 φορές περισσότερο ασβέστιο από την πατάτα και περιέχει περισσότερη βιταμίνη C από τον ανανά. Εάν εξετάσει κανείς τι συμβαίνει κατά τη διάρκεια του φυτρώματος θα νομίσει ότι είναι εργοστάσιο παραγωγής βιταμινών.
Έχει αποδειχτεί ότι τα φύτρα εμποδίζουν την οστεοπόρωση, βοηθούν σε ανώδυνη εμμηνόπαυση και είναι κατά των καρκινικών όγκων!
Έρευνες που έγιναν στο Ιατρικό Πανεπιστήμιο John Hopkins ανακάλυψαν ότι τα ένζυμα που αναπτύσσονται στα φύτρα του μπρόκολου εμποδίζουν τα κύτταρα να μεταλαχτούν σε καρκινικά.
Τα φύτρα άλφα- άλφα κατεβάζουν την κακή χοληστερίνη καθώς και τα λίπη αλλά όχι την καλή χοληστερίνη.
Το φύτρο του ηλιόσπορου του σιταριού και των δημητριακών βελτειώνουν την ζωή των ανθρώπων που πάσχουν από διαβήτη.
Έρευνες σε ζώα έδειξαν τα οφέλη σε προβλήματα αρτηριοσκλήρωσης και καρδιακών προβλημάτων.
Τα οφέλημα ένζυμα στα φύτρα άλφα άλφα πολλαπλασιάζονται κατά 450% σε σχέση με τον σπόρο τον ανενεργό.
Επίσης τα φύτρα άλφα-άλφα είναι πλούσια σε μαγνήσιο, σε αντιοξειδωτικά με αποτέλεσμα να αναχαιτούν την γήρανση με φυσικό τρόπο…(χωρίς κρέμες, χωρίς ακριβά καλυντικά, χωρίς περισπούδαστες φόρμουλες)! Αλλά με τη σοφία της φύσης!
Μια και τα φύτρα αντιπροσωπεύουν το θαύμα της γέννησης!
Τα φύτρα άλφα-άλφα πήραν το όνομά τους από το Αραβικό ‘αλφ αλ-φα’ που σημαίνει πατέρας όλων των τροφών!
Τα φύτρα είναι η πιο συμπηκνωμένη φυσική πηγή βιταμινών, μετάλων, ενζύμων, ιχνοστοιχείων, αμινοοξέων και πρωτεινών στη γη!
Παρά όλα αυτά τα φύτρα είναι κάτι περισσότερο από θρεπτικά συστατικά..
Όπως είπε και ο Γερμανός φιλόσοφος Γκαίτε ‘Το ολόκληρο είναι περισσότερο από την πρόσθεση των μερών του’.
Η μοντέρνα ιατρική θα μάθει πολλά από αυτή του την παρατήρηση. Διότι αν και οι γιατροί είναι πολύ περίεργοι σχετικά με την αρχαία Κινέζικη ιατρική, δεν μπορούν ακόμα να αποδεχτούν την ζωτική ενέργεια το (τσι) που έλεγαν οι γιατροί στην αρχαία Κίνα.
Η ιατρική της δύσης ερμηνεύει την ενέργεια σε θερμίδες αλλά οι θερμίδες δεν εξηγούν την ζωή…

Advertisements
This entry was posted in Υγεία and tagged , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

12 απαντήσεις στο Φύτρα

  1. Ο/Η Dana λέει:

    Έχω σπόρους Άλφα άλφα, μπορώ να τους βάζω στα smoothies μου? Ή πρέπει να τα κάνω φύτρα?

  2. Ο/Η Ολγα Αλμπερη λέει:

    Γεια σου Φλωρα

    Ξεκινησαμε με τον ανδρα μου καποιες αλλαγες στην διατροφη μας. Νομιζω οτι αξιζει τον κοπο.
    Θα ηθελα αν σου ειναι ευκολο να μας πεις πως γινονται τα φυτρα ηλιοσπορου και πως καταναλωνονται.Γιατι εχουν αυτο το σκληρο περιβλημα και δεν ξερω τι να το κανω. Τρωγετε, χρειαζεται μουσκεμα,…κλπ.

    Με φιλικους χερετισμους
    Ολγα Παναγιωτης

    • Πολύ ωραία, ναι αξίζει!
      Τον ηλιόσπορο για φύτρο τον αγοράζεις αποφλοιωμένο τον μουσκεύεις γύρω στις 3-4 ώρες και το σουρώνεις, στη συνέχεια το αφήνεις να φυτρώσει περίπου 7 ώρες και μετά το διατηρείς σε γυάλινο σκούρο βάζο στο ψυγείο. Να είστε καλά!

  3. Ο/Η Maria λέει:

    αγαπητη Φλωρα είδα το βιντεάκι σας και θα ήθελα να ρωτήσω σχετικά με τους σπορους .Τι σπορους χρησιμοποιουμε ? Κάνουν και αυτοι απο τους παραγωγους που αγοράζουμε χυμα για το σπίτι? Επίσης τα βλαστάρια πως γίνονται? Σε κάποια βιολογικη αγορά τα βρήκα πανάκριβα και θεωρώ ότι χρειάζεται να τα κάνουμε μόνοι μας και για οικονομία, αλλά και για τη διαδικασία

    • Ο/Η Χορτοφαγική Ωμοφαγία λέει:

      Αγαπητή Μαρία,σπόρους μπορείς να πάρεις και τους χύμα αν και καλύτεροι είναι οι βιολογικοί αλλά και οι συμβατικοί κάνουν από τη στιγμή που τους θέλεις για φύτρα ή για βλαστάρια και όχι για να φτιάξεις καινούργια φυτά καλλιέργειας.
      Τα βλαστάρια χρειάζονται γνώση για να γίνουν όπως άλλωστε και τα φύτρα διότι το κάθε ένα έχει τις ιδιαιτερότητες του και θα πρέπει να παρακολουθήσεις κάποιο σεμινάριο για αυτά αλλά χονδρικά θα σου πω ότι κάνεις φύτρα και τα φυτεύεις στο χώμα.
      Σίγουρα ότι καταφέρνουμε να φτιάχνουμε μόνοι μας είναι καλύτερο από κάθε άποψη.

  4. Ο/Η αναστασια μυλονογλου λέει:

    αγαπητη φλωρα οταν λετε οτι τα φυτρα απο τα φασολια τη σογια ειναι ακαταλληλα ενοειτε οτι ειναι και επικυνδυνα?επισης οταν πρασηνισουν τα φυτρα αν καταλαβα καλα δεν ειναι καταλληλα?

  5. Ο/Η NTINA ΠΑΠΑΛΑΜΠΡΟΥ λέει:

    .ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΠΟΛΥ ΝΑ ΜΑΘΩ ΤΗΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΦΥΤΡΩΝ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΝΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΕΙ ΗΜΕΡΗΣΙΩΣ.ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ;

    • Ο/Η RareB λέει:

      Λόγω του ότι η ημερήσια δόση σε κάθε τι που τρώμε καθορίζεται από πολλούς παράγοντες π.χ. υψος, βάρος,ηλικία τρόπος ζωής, άσκησης, διατροφικές συνήθειες (χορτοφάγος, κρεοφάγος, ωμοφάγος) κ.λ.π δεν μπορώ να απαντήσω. Αλλά για να πάρετε μια ιδέα ένας κρεοφάγος γύρω στα 40 που κάνει καθιστική ζωή και δεν γυμνάζεται ένα φλιτζάνι φύτρων την ημέρα θα τον βοηθήσουν σημαντικά.

  6. Ο/Η Βικτορια λέει:

    πολυ χρησιμο το αρθρο αλλα μπορειται να μου απαντησεται πως κανουμε φυτρα?

    • Ο/Η RareB λέει:

      Αγαπητή Βικτώρια,
      Τα φύτρα δεν είναι δύσκολο να γίνουν αλλά χρειάζονται γνώσεις διότι υπάρχουν πολλά σπόρια τα οποία γίνονται με διαφορετικό τρόπο σε διαφορετικές εποχές.
      Συνεπώς μέσα από ένα μήνυμα δεν γίνεται να σου μεταφέρω όλη την πληροφορία που χρειάζονται 6 ώρες σεμινάριο για να μεταδοθούν.
      Θα σου πω όμως πως να κάνεις ένα σπόρι εύκολα και απλά ώστε να ξεκινήσεις από κάπου.
      Φύτρα φακής
      Βάζεις από βραδύς σε ένα γυάλινο βάζο με νερό να μουσκεύουν 1/2φλ. φακές να σκεπάζονται κατά πολύ από το νερό.
      Το πρωί που θα έχουν φουσκώσει άδειασε το νερό και σκέπασε το στόμιο με ένα τούλι και στερέωσέ το με ένα λαστιχάκι στο στόμιο. Γύρισε ανάποδα το βάζο και άστο στο σουρωτήρι των πιάτων.Το μεσημέρι και το βράδυ γέμισε με νερό το βάζο να ποτιστούν και άδειασέτο πάλι αφήνοντας στην ίδια θέση το βάζο. Σε 24 ώρες περίπου οι φακές θα έχουν βγάλει μια μυτούλα τότε είναι έτοιμες και μπορείς να τις φας σε σαλάτα ή να τις λιώσεις και να τις κάνεις πουρέ με μυρωδικά λαχανικά και λάδι.
      Αν δεν τις φας αμέσως τις φυλάς στο ψυγείο για 4-5 ημέρες.
      Μπορείς επίσης να προμηθευτείς την Πολυθήκη φύτρων της Φλώρας http://http://www.youtube.com/watch?v=T-J5m5Sbn6k&feature=youtu.be
      Καλή επιτυχία
      Φλώρα Π.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s