About

Λίγα λόγια για την Φλώρα.

Θα ξεκινήσω λέγοντάς σας ότι είμαι εκ γενετής χορτοφάγος.

Το 2001 ήρθε στα χέρια μου ένα βιβλιαράκι μικρό από την Αμερική με λίγα λόγια για την Ωμοφαγία και μερικές συνταγές.

Πολλές από αυτές τις δοκίμασα άλλες μου άρεσαν και άλλες όχι. Όμως με ξετρέλανε η ιδέα ότι θα μπορούσα να τρώω ότι θέλω (σε ωμά) και όσο θέλω χωρίς  να παίρνω βάρος!

Από τότε άρχισα να το ψάχνω, κάποια στιγμή έχασα τελείως την

επαφή μου μέχρι που 2 χρόνια μετά που πλέον είχε ωριμάσει η ιδέα μέσα μου και έβλεπα ότι θα έπρεπε να κάνω κάποιες σημαντικές αλλαγές στην διατροφή μου και στον τρόπο ζωής αν ήθελα να έχω καλή εμφάνιση και υγεία, μιας και ήδη ήμουν αρκετά μεγάλη με κάποια σημάδια παρακμής…αποτέλεσμα κακής χορτοφαγικής διατροφής μη αθλήσεως και ζώντας σε αστικό περιβάλλον.

Μερικά από αυτά είναι γνωστά στις γυναίκες της ηλικίας μου.

Προβλήματα πριν την έμμηνο ρύση, συχνούς πονοκεφάλους, υπέρβαρη κατά 13-15 κιλά, μειωμένη ενέργεια και αντοχή γενικώς, αραιωμένα μαλλιά κυρίως μπροστά, ουλίτιδα, περιοδοντίτιδα, υψοφοβία και φοβία κατσαρίδων.  Μετά από κάθε γεύμα είχα ενοχλητικό φούσκωμα, βάρος, αέρια, μερικές φορές δυσπεψία. Καταθλιπτικά συναισθήματα και τάση γρήγορης εναλλαγής συναισθημάτων πράγμα εξαντλητικό για εμένα και τους γύρω μου. Δεν άντεχα τις αλλαγές των καιρικών συνθηκών αλλά ούτε και τις ακραίες θερμοκρασίες ζέστη-κρύο.

Αφού διάβασα πάρα πολλά γύρω από την Ωμοφαγία (ξένη βιβλιογραφία) και παντού διάβαζα πολύ θετικά πράγματα αποφάσισα να δοκιμάσω.

Όταν πρωτοξεκίνησα να τρέφομαι μόνο με ωμά σκέφτηκα αρχικά να δοκιμάσω για ένα μήνα, όμως από τις 2 πρώτες εβδομάδες ένοιωσα τόσο καλά με την ενέργεια που άρχισε να με κατακλύζει που σκέφτηκα ότι κάτι πολύ σημαντικό συμβαίνει εδώ.

Οι αλλαγές γίνονταν η μια επάνω στην άλλη που δεν προλάβαινα να τις συνειδητοποιήσω. Πρώτα άρχισα να χάνω βάρος,  να κοιμάμαι λιγότερες ώρες, να κάνω πολύ περισσότερα πράγματα μέσα στην ημέρα χωρίς να κουράζομαι, να βλέπω καλύτερα, να σκέπτομαι καθαρότερα. Μειώθηκαν οι πονοκέφαλοι που είχα επί χρόνια πριν την έμμηνο ρύση, όλα αυτά μετά τον πρώτο μήνα. Μετά τον 5ο μήνα πύκνωσαν τα μαλλιά μου γενικώς αλλά ειδικώς το κομμάτι της φράντζας που τα τελευταία χρόνια είχε αρχίσει να φεγγίζει και να με στεναχωρεί δεδομένου ότι από παιδί είχα πολύ πυκνά και μακριά μαλλιά. Οι πονοκέφαλοι εξαφανίστηκαν. Ξέχασα παντελώς τα παυσίπονα. Δεν μυρίζει πλέον ο ιδρώτας μου.. οπότε σταμάτησα να χρησιμοποιώ αποσμητικά. Δεν με τσιμπάνε τα κουνούπια.. (αυτό και αν είναι τέλειο..)  σταμάτησα να ταλαιπωρούμαι αλλά και να φορτώνω τον οργανισμό μου με εντομο-απωθητικά. Το δέρμα μου έγινε πιο απαλό και πιο σφριγηλό από ότι ήταν πριν από 15 χρόνια.Το πρόσωπό μου είναι καθαρό και λάμπει! Μέχρι στιγμής έχουν εξαφανιστεί τελείως όλα μα όλα τα προβλήματα που είχα μέχρι και οι φοβίες!

Έχω υιοθετήσει θετική στάση ζωής, έχω σταθερότητα στα συναισθήματα. Νοιώθω 15 χρόνια νεότερη! Όσοι φίλοι και γνωστοί με βλέπουν λένε:

«απίστευτο! καλέ πως άλλαξες έτσι!»

Συνεχώς δοκιμάζω νέες γεύσεις, καινούργιες συνταγές (μια και η

Ωμοφαγία είναι κάτι περισσότερο από σκέτα πορτοκάλια και ξηροί καρποί) τρώω κάθε μέρα όσο θέλω χωρίς κανένα περιορισμό (ωμά) και η κοιλιά μου είναι.. «επίπεδη»! Νοιώθω δε να πηγάζει από μέσα μου τόση χαρά  και ενέργεια που με το ζόρι κρατιέμαι μερικές φορές να μην αρχίσω να χορεύω στο δρόμο… και οι εκπλήξεις συνεχίζονται αφού  κάθε μέρα υπάρχει βελτίωση σε κάτι.

Πρέπει να πω ότι παράλληλα με την Ωμοφαγία έγινα και συνεπής στο γυμναστήριο πράγμα που με ωφέλησε πάρα πολύ!

Για μένα η Ωμοφαγία πλέον είναι τρόπος ζωής! που τον απολαμβάνω κάθε στιγμή.

Είναι η καλύτερη επένδυση που έκανα έως τώρα για την ψυχική και σωματική μου υγεία.

Ένα πολύ μεγάλο δώρο στον εαυτό μου!

Όταν ακούει ο κόσμος ότι τρέφομαι με ωμές τροφές και καθόλου

γαλακτοκομικά η πρώτη ερώτηση είναι «και πρωτεΐνες από πού

παίρνεις; Σίδηρο; Ασβέστιο; Καλά και σε κρατάνε τα χόρτα;»

www.notmilk.com

Όμως έχω να πω σε όλους ότι στα 46 μου άρχισα ιππασία, πάω στο γυμναστήριο 6 ώρες την εβδομάδα συν την παραδοσιακή τοξοβολία.  Αθλήματα που δεν  τα έβλεπα ούτε στον ύπνο μου προ ωμοφαγίας. Επίσης κοιμάμαι 5 ώρες το 24ωρο αντί 8 και 9 που συνήθιζα και είμαι σε πλήρη δραστηριότητα. Εργάζομαι δε περίπου 50 ώρες την εβδομάδα.

Είναι η πρώτη φορά στη ζωή μου που δεν νοιώθω κούραση και δεν

παραπονιέμαι ότι έχω φορτωμένο ωράριο.

Εκείνο που δεν γνωρίζει ο πολύς ο κόσμος είναι ότι πρωτεΐνες,

σίδηρο και ασβέστιο παίρνουμε και από τους ξηρούς καρπούς,  τα

λαχανικά και τα φρούτα και τους συνδυασμούς των!  Χωρίς φρούτα καρπούς και λαχανικά δεν θα υπήρχε ζωή επάνω στη γη, ούτε ζώα ούτε άνθρωποι!

Αλλά και ο σύγχρονος τρόπος ζωής κοιμίζει το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων με αποτέλεσμα να τρώνε ότι τους πλασσάρεται χωρίς κρίση και αντίρρηση και κυρίως χωρίς συνείδηση.

Ζούμε στην εποχή της επιθυμίας και του κέρδους που και τα δύο είναι αποκομμένα από τη φύση!

Ό,τι βρούμε νόστιμο το τρώμε και δεν σκεπτόμαστε καθόλου αν η

γεύση αυτή είναι αποτέλεσμα χημικών συνθέσεων ασύμβατων με τον οργανισμό μας, που στόχο δεν έχει να μας θρέψει αλλά να μας εθίσει ώστε να φέρνει κέρδος σε μερικούς.

Αν θέλουμε να αποκατασταθεί η ποιότητα ζωής θα πρέπει να γίνουμε συνειδητοί καταναλωτές!

Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο είναι ότι ο Βεγγανισμός ( κατανάλωση φυτικών τροφών με παράλληλη αποχή από γαλακτοκομικά) όχι μόνον δεν εξασθενεί τον οργανισμό αλλά τον θωρακίζει κατά τον ασθενειών!

Μόνο να σας πω ότι υπάρχουν πολλοί αθλητές και πρωταθλητές που είναι βεγγανιστές και μάλιστα σε διάφορα δυναμικά αθλήματα όπως η ποδηλασία, η κολύμβηση, ο δρόμος, το  τρίαθλο, η σωματοδομική (bodybuilding) , o χορός κ.λ.π. Όλοι τους λένε σε συνεντεύξεις ότι οι επιδόσεις τους αλλά και η υγεία τους βελτιώθηκαν σημαντικά με την βεγγανιστική δίαιτα.

Τις προσωπικές τους μαρτυρίες  μπορεί κανείς να τις δει σε μερικά

από τα πολλά σχετικά διαδικτυακά σημεία oπως:

www.brendanbrazier.com

www.organicathlete.org

www.rawfoodlife.com

www.veganbodybuilding.com

Βλέποντας το καλό που έκανε η Ωμοφαγία σε εμένα αλλά και το έντονο ενδιαφέρον των φίλων μου και όσων άκουγαν για αυτήν, αποφάσισα να μελετήσω διεξοδικά και σε επαγγελματικό επίπεδο το θέμα, να μαζέψω τις γνώσεις που απέκτησα όλα αυτά τα χρόνια και να τις συστηματικοποιήσω κι έτσι, μετά από πολύ προσεκτική «έρευνα αγοράς» (γιατί, με την υγεία δεν …παίζουμε!) επέλεξα την «Alissa Cohen» προκειμένου να εισαχθώ σωστά στη νέα διατροφική μου κατεύθυνση.

Διδάχθηκα τον τρόπο της παρουσίασης της

Ωμοφαγίας στο αρχάριο Κοινό προωθώντας, έτσι, μια ωφέλιμη

διατροφική επιλογή ώστε να ευεργετηθούν όσο το δυνατόν

περισσότεροι συνάνθρωποί μας. Διότι, ασχέτως αν κάτι το έχεις

βιώσει για τον εαυτό σου, χρειάζεσαι εκπαίδευση ώστε να μπορέσεις να το μεταδώσεις σε άλλους οι οποίοι ίσως να μην έχουν καν φαντασθεί την ύπαρξή του! Έτσι λοιπόν βρέθηκα σε ένα καθοριστικό σεμινάριο το οποίο ωργάνωσε ο Οργανισμός “Alissa Cohen” στην Ευρώπη, συγκεκριμένα στο Λονδίνο, πριν λίγα χρόνια. Εκεί σε ένα καταπληκτικό περιβάλλον, η ίδια η Alissa Cohen δίδαξε τα «μυστικά» της Ωμοφαγίας αλλά, κυρίως, τον ιδιαίτερο εκείνο «τρόπο» με τον οποίο η Ωμοφαγία μπορεί εύκολα να γίνει κτήμα καθενός. Το σεμινάριο αυτό διαπίστευσε, τελικώς, κάποιους συμμετέχοντες ως καταλλήλους για την διδασκαλία της Ωμοφαγίας και ανάμεσα σε αυτούς και εμένα, ενώ με ενέπνευσε να συγγράψω ένα ελληνόγλωσσο και ένα αγγλόγλωσσο βιβλίο Ωμοφαγίας, τα οποία εξέδωσα το 2007 με τίτλους, αντιστοίχως : «ΧΟΡΤΟΦΑΓΙΚΗ ΩΜΟΦΑΓΙΑ» και «MEDITERRANEAN GOES RAW» που γνωρίζουν μεγάλη εμπορική επιτυχία στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό.

Μέχρι που βγήκε και το δεύτερο βιβλίο μου με τίτλο Ωμοφαγική διατροφή γλυκιές και αλμυρές γεύσεις από τις εκδόσεις Διόπτρα.

Advertisements

11 Responses to About

  1. Ο/Η Ελενη λέει:

    Με απασχολει το θεμα με την Β12. Ειναι αρκετα χαμηλη (180 με κατωτατο οριο το 200). Ειμαι 2 χρονια χορτοφαγος αλλα εδω και 3 μηνες κυριως ωμοφαγια. Τρωω λιγο γιαουρτι κατσικισιο και που και που αβγο. Παρολο που ο αιματοκριτης ειναι καλουτσικος (38.5), εχω θεμα με την Β12. Εχω μερικες φορες «τσιμπιματα» στα ακρα και πολυ συχνα υπνηλία. Μπορειτε να μου προτεινετε καποιες τροφες που βοηθουν στην προσληψη της Β12? Ξεω οτι αυτη δημιουργηται στο σωμα μας, αλλα τι τροφες βοηθουν?

    • Κυρία Ελένη, θα πρέπει να πάτε στο γιατρό σας να σας συστήσει κάποιο συμπλήρωμα ή και ενέσιμη μορφή Β12 εκείνος θα καθορίσει τι είναι καλύτερο.
      Η έλλειψη Β12 θέλει από 5-7 χρόνια για να φανεί συνεπώς δεν έχει να κάνει με τη χορτοφαγία. Από τη στιγμή που τρώτε γαλακτοκομικά δεν μιλάμε για ωμοφαγία..Μόνο η μαγιά μπύρας και η διατροφική έχουν μια μικροποσότητα Β12. Την παίρνουμε αποκλειστικά από συμπλήρωμα.
      Το ίδιο ισχύει πλέον και για τους κρεοφάγους. Διότι με τις ορμόνες και τα φάρμακα δεν έχουν Β12 ούτε τα ζώα.
      Τα τσιμπίματα στα χέρια δεν είναι απαραίτητο ότι είναι από την Β12 μια και είναι χαρακτηριστικό πολλών προβλημάτων υγείας. Γιατρός δεν είμαι και δεν μπορώ να έχω άποψη αλλά με τη λογική θα πρέπει να κάνετε εξετάσεις.

  2. Παράθεμα: 2 Broke Vegans – Gluten-Free Vegan Recipes On A Budget

  3. Ο/Η Elsa λέει:

    Καλησπέρα σας. Ο καφές αποκλείεται από μια βίγκαν/ωμοφαγική διατροφή;

    • Ναι αποκλείεται αλλά δεν χρειάζεται αυτό να γίνει εμπόδιο διότι δεν χρειάζεται να τον κόψετε από την αρχή αν το βρίσκετε δύσκολο. Μπορείτε να ξεκινήσετε περιορίζοντας σε ένα τους καφέδες την ημέρα και μετά από 2-3 μήνες στην ωμοφαγική διατροφή θα πάψετε να τον θέλετε..φυσικά.

  4. Ο/Η Αθανασιος λέει:

    Γιατί τά φασόλια αποκλείονται από τήν ωμοφαγική δίαιτα?

    • Διότι τα φασόλια ωμά σε φύτρο έχουν τανίνες και δεν τρώγονται. Αυτό ισχύει για τα άσπρα φασόλια συμπεριλαμβανομένης και της σόγιας.Τρώγονται όλα τα άλλα όμως σε φύτρο όπως το ατζούκι η ροβίτσα το μαυρομάτικο κ.α

  5. Ο/Η Konstantinos λέει:

    ΣΥΓΝΩΜΗ. ΤΟ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΕΙΟ ΓΙΑΟΥΡΤΙ ΔΕ ΝΟΜΙΖΩ ΝΑ ΥΣΤΕΡΕΙ ΣΕ ΚΑΤΙ.ΑΠ ΟΣΟ ΞΕΡΩ ΔΗΛΑΔΗ

    • Ο/Η Χορτοφαγική Ωμοφαγία λέει:

      Γενικώς τα γαλακτοκομικά που προέρχονται από ζωικά επιβαρύνουν τον οργανισμό με βλέννες και δεν είναι συμβατά με τον οργανισμό μας έχουν γίνει άλλωστε πολλές επιστημονικές έρευνες επάνω σε αυτό. Αν πάρουμε σα δεδομένο ότι η φύση γνωρίζει καλύτερα από εμάς και ότι έχει φροντίσει για το κάθε είδος επάνω στον πλανήτη να έχει την κατάλληλη τροφή τότε το γάλα που αναλογεί στον άνθρωπο είναι μόνο της μαμάς του.. και το ίδιο ισχύει για όλα τα θηλαστικά. Όταν όμως ο άνθρωπος παρακάμπτει τη φύση αρχίζουν τα προβλήματα υγείας, οι αλλεργίες κ.λ.π

  6. Ο/Η marianna λέει:

    καλησπέρα
    θα ήθελα να μάθω αν στην ωμοφαγία εκτός από το γάλα αποκλείεται και το γιαούρτι.
    ευχαριστώ

    • Ο/Η RareB λέει:

      Αγαπητή Μαριάννα ναι αποκλείονται όλα τα γαλακτοκομικά ζωικής προέλευσης αλλά φτιάχνουμε γαλακτοκομικά από ξηρούς καρπούς που δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν το αντίθετο μάλιστα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s